Restauracja Ratuszowa – Namysłów

Restauracja Ratuszowa, ul. Rynek 1, Namysłów – ZAMKNIĘTE

Planując nasz urlop na Dolnym Śląsku wzięłam również pod uwagę to, że trzeba gdzieś jeść. Śniadania i kolacje mieliśmy sobie przygotowywać we własnym zakresie. W Internecie szukałam informacji o restauracjach w Namysłowie, ale natrafiłam na… wielkie nic. Byłam zszokowana, że w 16 tys. miasteczku nie ma żadnej restauracji, która miałaby chociaż w miarę nieźle prowadzoną stronę internetową lub chociaż profil na Facebooku. Wiedziałam, że istnieją, ale niestety nic więcej. Po zwiedzeniu miasta zdecydowaliśmy się na teoretycznie najlepszą restaurację, która dodatkowo położona była w samym sercu namysłowskiego rynku – Ratuszową. Nasz znajomy mówił, że chodził tam jeszcze kilka lat temu, więc mieliśmy nadzieję na sprawdzone smaki i jakąś tradycję. Niestety dodał też, że wielu miejscowych przestało tam przychodzi po znacznym podniesieniu cen. Postanowiliśmy sprawdzić jej jakość osobiście, podczas późnego obiadu.

FotorCreated

Wnętrze jest dość eleganckie i ciemne, na szczęście bardzo duża ilość lamp skutecznie je rozświetla. Na ścianach obrazy oraz niezbyt rzucające się w oczy dekoracje. Zajęliśmy miejsca w drugiej części sali. Po chwili podszedł do nas kelner i wręczył menu. Dość szybko podjęliśmy decyzję, bo nie byliśmy zbyt głodni. Ja wybrałam na początek Cappuccino ziemniaczane z wędzonym łososiem, a Mąż zdecydował się na pizzę Mamma Mia z prosciutto, rukolą i pomidorkami koktajlowymi za 28 zł. Do picia wybraliśmy piwo Żywiec Porter. Miałam nadzieję na lokalny Namysłów, ale podobno w samym mieście raczej nie można napić się go z kija.

Piwo, jak piwo – zdecydowanie wolę browary rzemieślnicze. Za to jedzenie bardzo pozytywnie nas zaskoczyło! Cappuccino ziemniaczane było przepyszne i żałowałam, że nie zamówiliśmy drugiej zupy. Pizza również była dobrym wyborem – świeże dodatki, cienkie i dobrze wypieczone ciasto nam bardzo smakowało. Dodatkowo został podany lekki sos na bazie jogurtu z niewielką ilością czosnku. Mi bardziej pasowałaby tutaj oliwa, bo pizza jest we włoskim stylu i aż szkoda polewać ją jogurtem.

Ceny są dość wysokie, ale jeśli pozostałe pozycje menu trzymają poziom, to nie ma się czemu dziwić. Dobrej jakości polędwica czy stek nie mogą przecież kosztować 10 zł. Mimo wszystko jednak warto się zastanowić do jakiej grupy klientów się uderza, bo poza sezonem turystycznym mogą mieć problemy z zapełnieniem sal.